سفارش تبلیغ
صبا ویژن























اهل حق

فرهاد امیری(دبیر حزب الله) شب گذشته در شهرستان کرمانشاه با حضور چند تن از افراد حزب الله و جمعی از سادات افضلی اهل حق در خصوص انتخابات این دوره حوزه قصرشیرین تشکیل جلسه داده است در آن نشست تصمیماتی در خصوص حمایت جامعه اهل حق از یکی از کاندیداهای قصرشیرین اتخاذ گردیده است در آن نشست که 2 ساعت پشت درهای بسته به طول انجامید تصمیم گرفته شده که بزودی نام نامزد مورد نظر به جامعه اهل حق آن حوزه اعلام شود. برخلاف وضعیت دوگانگی که در انتخابات اسلام آباد غرب و دالاهو بین دو گروه اهل حق بوقوع پیوست پیش بینی می شود در حوزه قصرشیرین به یکپارچگی برسند.

لازم به ذکر است که که در حوزه سیاسی انتخابات کرمانشاه امسال اتفاقاتی افتاده است که روند پیشین کسب رای را تغییر داده است. قبلا هر چه رهبر اهل حق ها در شهری مثل اسلام آباد و دالاهو می گفت همان می شد (در واقع فقط رهبر بر رای مردم معامله می کرد) اما هم اکنون سادات و بزرگان اهل حق هم در شهرها و روستاهای خود بر سر رای مریدان خود معامله می کنند و در واقع این قدرت بین همه تقسیم شده است ولی در عین حال این روال یعنی روند طایفه ای و روند فرقه ای که در کرمانشاه رو به افزایش است به نحوی که علاوه بر رهبران/بزرگان اهل حق در شهرها و روستاها هم در آن دخالت می کنند زنگ خطری برای  همه مردم و مسئولین باید باشد چرا که دیگر آزادی و دموکراسی اسلامی و ...... معنائی پیدا نمی کند با امید به اینکه مسئولین فکری برای مهار کردن این اوضاع اندیشیده باشند تا دیگر شاهد این مسائل نباشیم.

نقل قول از وبلاگ جمخانه


نوشته شده در چهارشنبه 87/1/21ساعت 7:38 صبح توسط علی آبادانی نظرات ( ) |

اگر روزی سرسپرده ای از اهل حق به اینان بگوید:جسارت به سادات خاندان و قائل به تحریف «سرانجام» کتاب مقدس اهل حق بودن و مردود شناساندن پنج خاندان از هفتن،شما را نزد اهل حق مرتد می شناساند. با او همان کار را می کنند که اتباع میرزا حسینعلی بهاء نمودند،همه مخالفان او را با ترفندهائی به قتل رساندند تا در مقابل ادعای «مظهر الهی» میرزا حسینعلی بهاء کسی جرأت و قدرت ابراز مخالفت نداشته باشد و یا مانند نورعلیشاه گنابادی که مخالفین خودش را به قتل می رساند و «نزد گاو انداخته و شایع می کردند که گاو او را شاخ زده است»(در خانقاه بیدخت چه می گذرد ص139)

طایفه جیحون آبادی با مخالفان خود نیز همین روش را البته  به اضافه سلاخی را پیش گرفتند.چنان که با جناب حسینی از جمله مشاهیر اهل حق چنین کردند لکن حمله چاقوئی اتباع طایفه جیحون آبادی کارگر واقع نشد ولی در مورد مرحوم سیاوش تیموری موفق شدند پس از این که صحنه تصادفی را بوجود آوردند و موفق به کشتنش نشدند با ضربات چاقو به زندگی او خاتمه دادند و پدری بزرگوار و عالم به معارف و اسرار اهل حق را به داغ فرزند رشید و شایسته خود مبتلا نمودند تا فراق بین او و فرزند به وصال تبدیل شد.


نوشته شده در دوشنبه 87/1/19ساعت 7:56 عصر توسط علی آبادانی نظرات ( ) |


Design By : Pichak