سفارش تبلیغ
صبا ویژن























اهل حق

اعتقاد به ظهور منجی آخرالزمان ویژه تمام ادیان است، آنچه در قرآن به آن اشاره شده در سایر کتب آسمانی نیز آمده، در واقع قرآن کریم تأیید کننده تورات و انجیلی است که تحریف نشده و صحت دارد . کسانی که ولی عصر را به درستی نمی شناسند و خود آداب یک منتظر واقعی را ندانسته و عامل به گفته های خود نیستند و یا آنان که از درون صاف و آراسته ای برخوردار نبوده و گرفتار روزمرگی ها و دنیا طلبی ها شده اند، نمی توانند به معرفی حضرت مهدی (عج) و فراهم آوردن زمینه های ظهور او بپردازند.

 

یا مهدی

غیبت طولانی حضرت یکی از دلایل دوری مردم با فرهنگ مهدویت می باشد از امام صادق (ع) نقل شده که ظهور قائم ما به قدری طولانی می شود که حتی بسیاری از مؤمنان و مسلمانان از آمدن ایشان مأیوس می شوند و آن زمانی است که حضرت ظهور کرده و جهان را حتی اگر یک روز به پایان آن مانده باشد پر از عدل و داد می کنند. طولانی شدن غیبت ایشان یکی از دلایلی است که موجب می شود کسانی که ایمان محکمی ندارند ظهور ایشان را باور نکنند در حالی که دانشمندان با دلایل علمی ثابت کرده اند می توان عمری طولانی داشت .
با توجه به آیات متعددی که در قرآن در مورد مهدویت آمده، اگر چه در قرآن مجید به نام حضرت مهدی (عج) اشاره نشده اما در سوره هایی چون قسم ، نور و انبیا به ظهور ایشان توجه و اعلام شده که در نهایت زمین متعلق به افراد صالح و شایسته است . برای نمونه در آیه 55 سوره نور خداوند وعده کرده که مؤمنان جانشینان او بر زمین هستند و اوست که ترسشان را به امنیت بدل می کند، به گونه ای که یک زن تنها می تواند در شب تاریک ، بدون آنکه کسی معترض او شود از یک سوی عالم به سمت دیگر جهان رود.
البته باید متذکر شویم که قرآن در بسیاری موارد تنها به بیان کلیات می پردازد و جزئیات را باید با توجه به روایات اهل بیت(ع) دریافت چرا که خود پیامبر (ص) نیز قرآن و عترت را همیشه در کنار یکدیگر دانسته است.
بعضی از نشانه های ظهور حضرت مهدی (عج) و قیامت مشترک می باشد آیات متعددی که به ویژه در جز 30 قرآن وجود دارد. چون آن زمان که خورشید گرفته شود و زمین در هم پیچید، نشانه های قیامت هستند اما با مراجعه به تفاسیر ماثور روشن می شود که برخی از این آیات به پس از ظهور حضرت تعلق دارند به عنوان مثال آنجا که خداوند می فرماید" اگر حجت خدا نباشد، زمین موجودات خود را می بلعد و فرو می برد"، پس آیات این چنینی نشان می دهد که هنوز زلزله اصلی به عنوان مقدمه ای بر قیامت، رخ نداده است.
ظهور منجی در ادیان دیگر و در کتب آسمانی آنها
    
1) قرآن کریم
« و ما اراده کرده ایم بر انانکه در روی زمین به ضعف و زبونی کشیده شده اند ، منت نهاده ، آنها را پیشوایان و وارثان زمین قرار دادیم » ( قصص – 5 ) 
 2
) انجیل
« کمرهای خود را بسته ، چراغهای خود را افروخته بدارید . و شما مانند کسانی باشید که انتظار آقای خود را می کشند که چه وقت از عروسی مراجعت کند . تا هر وقت آید و در را بکوبد ، بی درنگ برای او باز کنند . خوشا به حال آن غلامان که آقای ایشان چون آید ، ایشان را بیدار یابد ... پس شما نیز مستعّد باشید ، زیرا که در ساعتی که گمان نمی برید پسر انسان می آید . » ( انجیل لوقا ، فصل 12 ، بندهای 35 و 36 . ) 
3) تورات
« ونهالی از تنه یسّی بیرون آمده ، شاخه ای از ریشه هایش خواهد شکفت و روح خدا بر او قرار خواهد گرفت ... مسکینان را به عدالت داوری خواهد کرد و به جهت مظلومان زمین به راستی حکم خواهد کرد ... گرگ با بره سکونت خواهد کرد و پلنگ با بزغاله خواهد خوابید و گوساله و شیر پرواری با هم . و طفل کوچک آنها را خواهد راند ... در تمامی کوه مقدس من ، ضرر و فسادی نخواهد کرد . زیرا که جهان از معرفت خداوند پر خواهد شد . » 
( بنا به نوشته قاموس مقدّس صفح? 951 ، « یسّی » به معنی قوی ، نام پدر داوود است . ) و ( تورات ، اشیا نبّی ، فصل 11 بند های 1_10 ) 
4) زبور :
« زیرا که شریران منقطع خواهند شد و اما منتظران خداوند ، وارث زمین خواهند شد ، هان بعد از اندک زمانی شریر نخواهد بود . در مکانش تأمل خواهی کرد و نخواهد بود . و اما حلیمان وارث زمین خواهند شد ... و میراث آنها خواهد بود تا ابدالآباد » ( عهد عتیق ، کتاب مزامیر ، مزمور 37 بند های 9 _ 12 و 17 _ 18 ) 
5) در منابع زرتشتیان
سوشیانس « نجات دهند? بزرگ » دین را به جهان رواج دهد ، فقر و تنگدستی را ریشه کن سازد . ایزدان را از دست اهریمن نجات داده ، مردم جهان را همفکر و همگفتار و هم کردار گرداند . » ( جاماسب نامه ، صفح? 121 ) 
6) در منابع هندوها
« این مظهر و یشنو « مظهر دهم » در انقضای کلی یا عصر آهن سوار بر اسب سفیدی در حالی که شمشیر برهن? درخشانی به صورت ستار? دنباله داردر دست دارد ظاهر میشود و شریران را تماما هلاک میسازد و خلقت را از نو تجدید ، و پاکی را رجعت خواهد داد ... این مظهر دهم در انقضای عالم ظهور خواهد کرد » ( اوپانیشاد ، صفح? 737 ) 
و این انتظار در همه ادیان به نحوی بیان شده که وجود منجی آخرالزّمان را اثبات میکند !!!


نوشته شده در چهارشنبه 86/6/7ساعت 11:16 صبح توسط علی آبادانی نظرات ( ) |

رسول اعظم

 ماه فرو ماند از جمال محمّد (ص)                     سرو نباشد به اعتدال محمّد (ص)

قدر فلک را کمال و منزلتى نیست                       در نظر قدر با کمال محمّد (ص)

وعده دیدار هر کسى به قیامت                         لیله اسرى، شب وصال محمّد (ص)

آدم و نوح و خلیل و موسى و عیسى                 آمده مجموع، در ظلال محمّد (ص)

عرصه گیتى مجال همت او نیست                     وز قیامت نگر، مجال محمّد (ص)

آن همه پیرایه بسته جنت فردوس                     تا که قبولش کند، بلال محمّد (ص)

همچو زمین خواهد آسمان که بیفتد                 تا بدهد بوسه بر نعال محمّد (ص)

شمس و قمر در زمین حشر نتابد                  پیش دو ابروى چون هلال محمّد (ص)

چشم مرا، تا به خواب دید جمالش                   خواب نمى ‏گیرد از خیال محمّد (ص)

«سعدى‏» اگر عاشقى کنى و جوانى        عشق محمّدبس است و آل محمّد (ص)


نوشته شده در جمعه 86/5/19ساعت 12:12 عصر توسط علی آبادانی نظرات ( ) |


Design By : Pichak